8 sfaturi pentru a pierde în greutate mai ușor

antrenor personal marifna marginean

Schimbarea stilului de viață și pierderea în greutate sunt procese complexe care luate pas cu pas și gândite temeinic nu vor fi o bătaie de cap. Această călătorie va fi un roller-coaster plin de ispite și este ușor să vă pierdeți pe parcurs. Acest proces necesită multă voință, disciplină și un plan foarte bine gândit. Ce înseamnă totuși acest plan și cum puteți începe? În rândurile de mai jos vă voi ghida spre a adopta un stil de viață sănătos.

Rezultatele nu vin peste noapte!

Când începi ceva mereu îți dorești rezultate rapide, iar pierderea în greutate nu este o excepție. Nimeni nu își dorește să muncească pe termen lung pentru silueta mult visată. De aceea, ceaiurile și pastilele minune care te ajută să slăbești 10 kg în două zile au succes. Acest lucru nu înseamnă că sunt și bune. Antrenamentele obositoare la sală și orele interminabile de cardio nu sunt o soluție pe termen lung.

Aceste rezultate rapide necesită și măsuri drastice, schimbări extreme. Da, rezultatele vor apărea rapid dar până când vei continua așa? Pe lângă slăbit vor exista dureri de cap, amețeli, lipsă de energie, iritabilitate și pofte alimentare greu de controlat și pot chiar apărea probleme grave de sănătate.

Dacă eviți extremele, acest proces va fi unul plăcut și vei obține și o greutate pe care o poți menține pe termen lung.

Un proces de slăbire nu trebuie să fie un chin ci un stil de viață.

antrenor personal marina marginean dancefit

8 sfaturi pentru a pierde în greutate

1. Planifică și gătește mesele din timp.

Notează pe o foaie sau pe telefon ce vrei să gătești apoi fă o listă de cumpărături cu ce ai nevoie. Rezervă câteva ore, două zile pe săptămână pentru a prepara mesele.

Cumpără doar alimente sănătoase cu conținut scăzut de zahăr și grăsimi, fructe și legume și elimină zahărul, dulciurile din casa ta.

2. Consecvența este secretul.

Dacă sari peste mese sau mănânci foarte puțin nu vei ajunge la rezultatele dorite.  Cu cât mai multe mese, cu atât mai bine. De ce ? Hai să ne imaginăm un scenariu simplu. X a văzut pe internet că dacă va mânca micul dejun, o banană și un măr zilnic va slăbi miraculos. După ce va consuma doar aceste alimene, poftele și senzația de foame vor fi la cote maxime spre seară. Ei bine, când X ajunge acasă seara mănâncă o porție dublă de mâncare și ajunge tot la aceleași calorii de înainte de dietă.

3. Numărul de calorii contează.

Este important să știi care sunt caloriile tale de menținere și să scazi ușor numărul lor pentru a avea un deficit caloric. DEFICITUL CALORIC este secretul dacă dorești să pierzi în greutate.

4. Exercițiile fizice fac diferența.

Alimentația joacă un rol extrem de important în acest proces. Presupun totuși că îți dorești ca corpul tău să arate bine după pierderea kilogramelor și să ai un tonus frumos, fără piele lăsată. Exercițiile fizice te ajută să ai rezultate mai rapide și antrenamentele alese corespunzător vor accelera metabolismul tău. Adăugarea de masă musculară te va ajuta să ai un aspect bine definit în procesul de slăbire. Nu neglija antrenamentele cu greutăți și antrenamentele de tip cardio.

5. Consumă suficiente lichide.

La modul general se spune că 2L de lichide pe zi sunt sunt suficienți. În mod normal ai nevoie de 30-45 ml de lichide pe kilogram de greutate corporală. Ce lichide sunt bune? Puteți consuma apă plată, apă minerală, ceai neîndulcit. De evitat alcoolul, băuturile carbogazoase ce conțin mult zahăr sau „zero zahăr”

6. Dormiți suficient.

Lipsa somnului are efect asupra procesului de slăbit deoarece afectează nivelurile hormonale ce cauzează foame și sațietate (grelină și leptină). Lipsa somnului poate aduce pofte mai mari și senzație de foame. Este indicat să dormiți aproximativ 7-8 ore și să adormiți până în ora 23.

7. Nu te cântări în fiecare zi.

Sțiu că ești curios să vezi rezultatele sau să vezi dacă există modificări. Cântarul însă nu este cea mai bună unealtă în procesul de slăbire. Fluctuațiile de greutate apar foarte frecvent datorită unei digestii mai lente sau a retenției de apă. Cam la două saptămâni este în regulă să vă mai cântăriți pentru a monitoriza procesul de slăbire. Sunt totuși alte unelte pentru a vedea rezultatele, ce sunt mai realiste: măsuratorile, scanările 3D, pozele before&after.

Nu uitați totuși că în urma exercițiilor fizice cu greutăți veți adăuga masă musculară și veți pierde țesut adipos. Ce înseamnă acest lucru? Nu vor exista modificări pe cântar ci va exista o recompoziție corporală.

8. Găsește un prieten care să te ajute.

Găsește pe cineva ce are obiective asemănătoare cu tine sau o persoană care înțelege prin ce treci. Împreună vă veți susține și veți împărtăși sfaturi și trucuri. De asemenea poți apela la serviciile unui antrenor personal ce te va ghida și susține în tot procesul. El va veni cu sfaturi, trucuri și te va motiva în fiecare zi. Alături de acesta puteți face experiența aceasta mult mai ușoară.

ce concluzie tragem?

Scurtăturile nu te vor ajuta să menții o greutate optimă pe termen lung și nu vor fi nici blânde cu sănătatea ta. Adoptă o dietă personalizată pentru tine pe termen lung și ai grijă să o îmbini cu exercițiile fizice pentru rezultate garantate. Pregătește mesele în avans, ai grijă cât mănânci și când, consumă suficiente lichide, dormi 7-9 ore și alege să treci prin acest proces cu un prieten sau antrenor personal.  Nu te urca pe cântar zilnic ci analizează evoluția ta prin alte metode.

Alege mai bine un proces lent și sănătos pentru a slăbi pentru a putea menține și mai târziu aceste rezultate. Fă din acest proces un stil de viață.

 

Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l către prieteni și familie și haideți împreună să ne atingem obiectivele !

Investește în sănătatea ta. Investește în tine.

Leave a Reply

× WhatsApp