Cum să ai grijă de tine și să fii mai fericit? Exercițiile fizice sunt o soluție!

marina marginean antrenor personal dancefit

Cum să avem grijă de noi?

În ultima perioadă, sănătatea psihică a fost un subiect foarte discutat și delicat. Se spune că boala acestui secol este depresia. Ce e drept, viața nu e mereu lapte și miere și trebuie să fim pregătiți și pentru momentele mai puțin bune. Totuși toate evenimentele mai puțin plăcute pot lăsa amprente considerabile în viețile noastre: stres, stări depresive, epuizare, emoții negative, etc. Totuși noi putem controla aceste stări și putem să le prevenim prin grija de sine. Grija de sine ne ajută să gestionăm mai bine situațiile stresante, evenimentele neplăcute, gândim mai limpede și luăm decizii mai bune.

În cele ce urmează vă voi spune cum puteți să aveți grijă de voi.

Prin autoîngrijire, puteți gestiona mai bine problemele care apar în viața voastră, vă puteți pregăti pentru crize și diferite perioade nefericite din viața voastră. În același timp, poate fi un mod excelent de a face față presiunii din viața personală sau cea profesională, de a vă reseta mintea și de a readuce productivitatea la normalitate. Puteți aprecia beneficiile grijii de sine, în special, când vă confruntați cu situații de viață dificile sau dacă vreți doar să vă mențineți fericirea de zi cu zi.

Autoîngrijirea are 3 forme: emoțională, fizică și spirituală.

dancefit antrenor personal

Autoîngrijirea emoțională

Autoîngrijirea emoțională te ajută să treci mai ușor peste sentimente mai puțin plăcute precum furie, tristețe, anxietate. Alegeți să faceți o activitate relaxantă alături de o persoană dragă și evitați activitățile care vă stresează în mod inutil.

Autoîngrijirea spirituală

Aceasta presupune o conștientizare a nevoilor noastre spirituale și a semnificației mai profunde a vieții. Poate fi, de exemplu, participarea la slujbe, practicarea de yoga, meditație sau petrecerea timpului în natură. Autoîngrijirea spirituală include și meditația, actele de caritate sau păstrarea unui jurnal al lucrurilor pentru care sunteți recunoscători.

Autoîngrijirea fizică

Dacă fizic vă simțiți bine, puteți mult mai ușor să depășiți momentele tensionate și situațiile limită. Adoptați o alimentație sănătoasă, faceți activități fizice cât mai des, consumați cât mai multe lichide și dormiți suficient.

VREI SĂ FII MAI FERICIT? EXERCIȚIILE FIZICE SUNT O SOLUȚIE!

Exercițiile fizice au numeroase beneficii pentru sănătatea noastră. Orice formă de mișcare este bine venită! De la faptul că ne ajută să ne menținem greutatea sub control, ne menținem tonusul, condiția fizică, ne ajută să prevenim anumite afecțiuni, să dormim mai bine, etc.

De ce e important să facem exerciții fizice regulat?

🔸️ În timpul exercițiilor fizice se secretă DOPAMINĂ (se produce atunci când ești pe drumul de a-ți atinge un scop, te mobilizează, îți dă încredere, energie și putere de concentrare)
🔸️Secreția de ENDORFINE (analgezic natural, datorită lor simți plăcere după ce corpul a fost pus în disconfort)
🔸️Secreția de SEROTONINĂ (ai o stare de spirit și o gândire pozitive, un apetit controlat, un somn mai bun și ești mai echilibrat din punct de vedere emoțional)
🔸️ Scade nivelul de CORTIZOL ( e hormonul stresului, care, secretat în exces, ajunge să tulbure toate procesele din organism)
🔸️Asigură vitalitatea creierului și îți antrenează funcțiile executive ale acestuia
🔸️Nivel crescut al încrederii și stimei de sine
🔸️Antrenament în a face față provocărilor și obstacolelor
🔸️Deschidere către nou și flexibilitate mentală mai mare
🔸️Un somn profund mai bun
🔸️ Avem energie pe tot parcursul zilei
 
Aș putea să vorbesc ore în șir despre toate beneficiile și să încerc să te conving să faci mișcare. Dar de ce ? Vreau ca tu să ai voință să încerci și să vezi despre ce este vorba. Fă-ți timp și curaj să te bucuri de toate aceste beneficii. Iți vei mulțumi mai târziu.
antrenor personal marina marginean dancefit

Sfaturi pentru a avea grijă de tine:

  1. Petrece mai mult timp în aer liber și fă mișcare.
  2. Planifică o rutină de îngrijire zilnică.
  3. Ține cont de propriile nevoi.
  4. Identifică factorii de stres și înlătură-i.
  5. Nu te neglija și fă ceva pentru tine în fiecare zi !
  6. Deconectează-te de la rețelele sociale și tot ce înseamnă viață cotidiană.
  7. Păstrează curățenia și ordinea în jurul tău.
  8. Ieși cu prietenii tăi.
  9. Petrece timp cu familia
  10. Fă lucruri care îți plac.

 

Este foarte important să avem grijă de noi mai mereu. Sănătatea noastră este cea mai importantă fie că este ea fizică sau psihică. Rezervă timp pentru tine în fiecare zi și încearcă să limitezi activitățile stresante. Vei trece mult mai ușor peste obstacole, vei avea mai multă încredere în tine și vei fi gata pentru orice provocare.

Sper că ți-a fost de folos acest articol și dacă ți-a plăcut, împărtășește-l cu prietenii tăi.

Investește în sănătatea ta. Investește în tine.

Leave a Reply

× WhatsApp